fbpx

a magazine about beer, spirits & bartending

a magazine about beer, spirits & bartending

Corona by Grupo Modelo

από Nicola Radisis
1,6K προβολές

Φανταστείτε μια παραλία πολλούς φοίνικες, άμμο, δυνατή μουσική, και ένα ζύθο στο χέρι. Ποιος ζύθος θα ήταν αυτός; Μα φυσικά για τους περισσότερους, ο ζύθος αυτός θα ήταν η Corona. Ταξίδι λοιπόν στην Λατινική Αμερική και στο Μεξικό, αυτή τη φορά, για να δούμε την ιστορία του πασίγνωστου ζύθου, ο οποίος είναι κορυφαίος σε πωλήσεις στον κόσμο. Ο νούμερο ένα ζύθος σε κατανάλωση στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ο νούμερο ένα ζύθος σε κατανάλωση παγκοσμίως ο πιο προβεβλημένος στο σινεμά ο πιο προβεβλημένος σε κάθε παραλία που θα δούμε σε όλο τον κόσμο.
Το Μεξικό είναι γνωστό για την τεκίλα του, αν και για εμένα αφετηρία για τη γνωριμία μας ήταν το Παγκόσμιο Κύπελο Ποδόσφαιρου του 1994 με τις εμβληματικές εμφανίσεις του τερματοφύλακα Χόρχε Κάμπος και του επιθετικού Ούγκο Σάντσες. Μεγαλώνοντας αργότερα γνώρισα την Corona. Έναν ζύθο, τον οποίο από τα ‘90’s και μετά, τον συναντούμε παντού, σε όλο και περισσότερες χώρες. Τον ομώνυμο ζύθο όμως που παράγει η ζυθοποιία στο Μεξικό τον είδα πολλά χρόνια αργότερα. Για πρώτη φορά η ζυθοποιία επισκιάζεται από ένα brand. Στο κείμενο που ακολουθεί η Corona θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μας σε σχέση με την ζυθοποιία. Άλλωστε η Grupo Modelo μπορεί να μην ήταν αυτή που είναι σήμερα αν δεν είχε ζυμώσει την πρώτη Corona και αυτή δεν είχε γίνει, μετά από επιλογές της Grupo Modelo, μια παγκοσμίως αναγνωρίσιμη μάρκα ζύθου.

Αν και το Μεξικό είναι μακριά από την Ευρώπη, οι ζύθοι της Grupo Modelo έχουν σημείο αναφοράς τις γερμανόφωνες περιοχές. Οι συνταγές στηρίζονται σε γερμανικές και αυστριακές συνταγές, αφού μετανάστες από αυτές τις περιοχές της Ευρώπης βρέθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα στην Κεντρική και Νότια Αμερική. Πολλοί από αυτούς πέρασαν τα σύνορα από τις ΗΠΑ προς το Μεξικό κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης, ενισχύοντας σημαντικά τη βιομηχανία ζύθου της χώρας. Εκείνη την περίοδο το pulque ήταν το πιο δημοφιλές ποτό στο Μεξικό, αυτό όμως σταδιακά άλλαξε μετά από προσπάθεια των παραγωγών ζύθου, οι οποίοι επικεντρώθηκαν στην σταθερή παραγωγή του ζύθου και τα οφέλη του στην υγεία σε σύγκριση με το pulque.

Το 1925 η Grupo Modelo παρήγαγε την πρώτη Corona, η οποία θεωρείται επετειακός ζύθος. Ως γνώστες του αντικειμένου, προβληματίστηκαν για το χρώμα της φιάλης και αν αυτό έπρεπε να αλλάξει σε πιο σκούρο, αφού το διάφανο επέτρεπε στο φως του ήλιου να επηρεάζει τον ζύθο τους. Κατέληξαν ότι δεν θα την αλλάξουν και όπως αποδείχτηκε, ήταν μια πολύ επιτυχημένη επιλογή –με τη δικαιολογία ότι αν χρησιμοποιείς τα πιο ποιοτικά συστατικά, δεν χρειάζεται να κρύψεις κάτι–, η οποία και τους εκτόξευσε μεταξύ άλλων επιλογών τις πωλήσεις, οδήγησε και στη δημιουργία μιας συνήθειας που ήθελε τους «καλοκαιρινούς ζύθους» να εμφιαλώνονται σε διάφανη φιάλη. Η επιλογή να διαχωριστεί η ετικέτα στα δύο, την έκανε ακόμα πιο αναγνωρίσιμη στο καταναλωτικό κοινό, αφού όλοι πλέον αναγνωρίζουν το λευκό με το μπλε, το οποίο στο κέντρο φέρει την κίτρινη κορώνα και το κενό στο οποίο διακρίνεται ο ξανθός ζύθος. Η έμπνευση της κορώνας προκύπτει από τον Καθεδρικό Ναό “Our Lady of Guadalupe” στην πόλη Puerto Vallarta.

Οι επιτυχίες της Corona ξεπέρασαν τη φήμη του ζυθοποιείου, το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό, ωστόσο στην περίπτωση αυτή έχουμε έναν ζύθο, ο οποίος είναι πιο υδαρής, με λιγότερο σώμα, στοιχεία βύνης, απαλές νότες λυκίσκου και περισσότερο ανθρακικό. Κοντά, αλλά όχι όπως θα έπρεπε να είναι για έναν γερμανικό Pils, ωστόσο πέτυχε αυτό που ήθελαν οι παραγωγοί του, να γίνει αγαπητός σε όλη τη χώρα και αργότερα σε όλο τον κόσμο. Μια άλλη επιτυχία του ζύθου είναι ότι κατάφερε μέσω διαφημιστικών να παραπέμπει τον κόσμο στον συνδυασμό παραλία και τροπικό περιβάλλον απλά και μόνο προβάλλοντας θάλασσες, φοίνικες ή και μία σφήνα μοσχολέμονο. Όλοι στο μυαλό μας έχουμε την Corona και στο στόμιο της μία σφήνα μοσχολέμονο, την οποία οι περισσότεροι σπρώχνουν μέσα στην φιάλη. Στο Μεξικό όμως δεν χρησιμοποιείται με αυτό τον τρόπο, οπότε μην εκπλαγείτε αν σας τη σερβίρουν δίχως lime. Λέγεται ότι το μοσχολέμονο προστατεύει το στόμιο από τις μύγες και μετά αφαιρείται. Είναι περισσότερο μία τουριστική ατραξιόν παρά κάτι χρήσιμο.

Η Corona είναι μια από τις κορυφαίες ετικέτες σε πωλήσεις στον κόσμο, εξάγεται σε περισσότερες από 120 χώρες. Το 1989 παρήχθη η Corona Light. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 έφτασε και στην Ελλάδα και από τότε έχει ταυτιστεί και με το ελληνικό καλοκαίρι. Η Grupo Modelo το 2013 εξαγοράστηκε από τον πολυεθνικό κολοσσό AB-InBev και εκτός από την Corona παράγει και τις Modelo Especial, Modelo Negra, Estrella Jalisco και León μεταξύ άλλων, ενώ στην χώρα διακινεί τις Stella Artois, Hoegaarden και σε συνεργασία με τη Nestle, τα Perrier και S. Pellegrino.

Corona Extra

Ξανθός με έντονη ανθράκωση, βυνώδη χαρακτήρα με απαλή αίσθηση λυκίσκου, σύντομη επίγευση, ελαφρώς ξηρή.
Καλοκαιρινή, κυρίως, απόλαυση.

 Style: Pale Lager | Alcohol: 4,5% abv |  Serving Temperature: 4-6οC | Bottle: 330ml | Glass: Pint/Mug

Grupo Mondelo
Address: C. 2 282, Sin Nombre de Col 6, 97306 Mérida, Yuc., Μεξικό
Url: www.grupomodelo.com
Founded: 1925
Facebook

Πρώτη δημοσίευση: Beer & Bar Magazine, Τεύχος 19 (αγοράστε το τεύχος)

Σχετικά Άρθρα

Πείτε μας τι σκέφτεστε

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.