fbpx

Τα ελληνικά αποστάγματα ταξιδεύουν στις διεθνείς αγορές

από Danae Margaritidi
87 προβολές

Αν σας ρωτήσω τι ξέρετε για τα ελληνικά αποστάγματα, είμαι σίγουρη ότι θα μου πείτε για καλοκαιρινά ουζάκια σε παραθαλάσσια ταβερνάκια ή για τσίπουρα με μεζέδες, ενώ δεν θα παραλείψετε να μου αναφέρετε τα λικέρ μαστίχας.
Πιστεύω επίσης πως λίγοι από εσάς θα μπορούσατε να μου πείτε για ένα γευστικό cocktail που δοκιμάσατε πρόσφατα σε κάποια νυχτερινή σας έξοδο. Αν ρωτήσω για ελληνικό τζιν ή βερμούτ τι θα μου απαντήσετε;

Εφόσον, είστε στοιχειωδώς διαβασμένοι θα μου πείτε πως φυσικά και έχουμε και είναι τόσο καλά που ανταγωνίζονται αντίστοιχα του εξωτερικού. Αυτό πιστεύουν και οι εκπρόσωποι των Σ.Ε.Α.Ο.Π. και Enterprise Greece οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους, όχι απέναντι στο κοινό κακό, ως άλλοι Batman και Superman, αλλά απέναντι στα διεθνή αποστάγματα, με σκοπό να αποδείξουν πως τα ελληνικά είναι εδώ και αξίζουν μια θέση δίπλα τους σε εγχώρια και διεθνή bars.

kalogiannis-stergioulis

© SEAOP | Greek Federation of Spirits Producers

Ο οργανισμός Enterprise Greece, αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών  συνεργάζεται με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.). Μια συνεργασία ιδιαίτερης σημασίας όπως δήλωσε σε πρόσφατη εκδήλωση ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Ο.Π. Νίκος Καλογιάννης, τόνισε πως «Από αυτή τη συνεργασία ενισχύουμε την ελληνικότητα των αποσταγμάτων μας και τα καθιστούμε ανταγωνιστικά έναντι των αντίστοιχων διεθνών brands». Από τη μεριά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης δήλωσε πως «Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Enterprise Greece και του Σ.Ε.Α.Ο.Π. εστιάζει στην ενίσχυση και ανάπτυξη της παραγωγής και διακίνησης επωνύμων ελληνικών ποτών & αποσταγμάτων, υλοποιώντας δράσεις που ενισχύουν την εξωστρέφεια του κλάδου και που δημιουργούν το brand name των ελληνικών αποσταγμάτων».

Ο κλάδος των αποσταγμάτων είναι από τους ραγδαία αναπτυσσόμενους κλάδους της εγχώριας παραγωγής. Συγκεκριμένα το 2017 η παραγωγή καθαρής αλκοόλης στη χώρα μας άγγιξε τα 19,3 hl. Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε πως παρά τις οικονομικές αντιξοότητες, τόσο με τη φορολογία (αύξηση του ΕΦΚ τέσσερις φορές και του ΦΠΑ τρείς φόρες εν μέσω κρίσης) όσο και με την επιβολή των capital controls το 2015 ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών συνείσφερε περίπου €1,5 δις στο ΑΕΠ το 2016. Οι εξαγωγές το 2017 σημείωσαν αύξηση 5,7%, που αντιστοιχεί σε περίπου €78,4 εκ. με βασικές χώρες εξαγωγής τις Γερμανία, Ιράκ, Ισπανία, Βουλγαρία και Ολλανδία. Λαμβάνοντας υπόψιν μας τους συγκεκριμένους παράγοντες θεωρούμε περισσότερο από σημαντική και αξιέπαινη την προσπάθεια που πραγματοποιείται από τους προαναφερόμενους φορείς για την προώθηση των ελληνικών αποσταγμάτων. Πρόκειται για έναν πρωτογενή τομέα παραγωγής για τον οποίο θα έπρεπε να νιώθουμε όλοι μας περήφανοι, να τον προωθούμε και να τον προβάλουμε. Όπως αναφέρθηκε και στην πρόσφατη εκδήλωση των δύο φορέων τα αποστάγματα μας μπορούν με τον δικό τους μοναδικό χαρακτήρα να σταθούν επάξια στα bars Ελλάδας και εξωτερικού.

Με δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση τα ελληνικά αποστάγματα θα παραβρεθούν σε διεθνής εκθέσεις του εξωτερικού όπως το μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο bar show της Ευρώπης, το Bar Convent Berlin, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο. Ακολούθως τον Μάρτιο του 2020, τα ελληνικά αποστάγματα θα βρίσκονται στη διεθνή έκθεση ProWein. Με την παρουσία τους στις συγκεκριμένες εκθέσεις οι δύο οργανισμοί επιδιώκουν την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας τόσο στη Γερμάνια όσο και παγκοσμίως, καθώς και οι δύο εκθέσεις αποτελούν πόλο έλξης επαγγελματιών από όλο τον κόσμο. Σειρά θα έχουν αντίστοιχες εκθέσεις σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Μέχρι σήμερα συχνά συναντάμε στα bars cocktails με μαστίχα, ενώ τα εξίσου παραδοσιακά ούζο ή τσίπουρο περνούσαν σε δεύτερη μοίρα και χρησιμοποιούνταν κυρίως σαν aperitif ή συνοδευτικά μεζέδων. Με τις προγραμματισμένες ενέργειες τους, οι δύο οργανισμοί επιδιώκουν να αλλάξουν αυτό το καθεστώς και να εισάγουν τους bartenders στη λογική να σκεφτούν «έξω από το κουτί», να γίνουν πραγματικά και δυναμικά δημιουργικοί με προϊόντα από τον τόπο τους. Να στραφούν στην τοπικότητα, κάτι που πολύ επιτυχημένα έχει ξεκινήσει και η Ντένη Καλλιβωκά με την διοργάνωση του Aegean Cocktail & Spirits Festival. Ενέργειες γίνονται και μεμονωμένα από τις εταιρείες όπως το “Local Spirits Project” της ποτοποιίας Ισιδώρου Αρβανίτη εστιασμένο στα προϊόντα της, ενώ έμφαση στα ελληνικά αποστάγματα έχει δοθεί και σε επιχειρήσεις όπως το Senios και το Λοκάλι.

Κλείνοντας να πούμε πως στο στρατηγικό σχεδιασμό των δύο φορέων για εξωστρέφεια είναι και η πρόσκληση στην Ελλάδα opinion leaders και bartenders. Κατά τη διαμονή τους στη χώρα  θα έχουν την δυνατότητα να επισκεφτούν αποσταγματοποιεία, ώστε να ενημερωθούν για τη διαδικασία παραγωγής και εμφιάλωσης των προϊόντων. Εκπαιδευτικά σεμινάρια θα διεξαχθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό για επαγγελματίες του χώρου.

Danae Margaritidi
Danae Margaritidi

Danae Margaritidi has studied Business Management and Public Relations in Leeds. She occasionally writes about topics that could be a concern not just for her, but for the whole industry. She prefers Gin and traditional Berliner Weisse.

Σχετικά Άρθρα