Στη βιομηχανία του τουρισμού, αλλά και στην παγκόσμια σκηνή bartending έχουμε προ πολλού ξεπεράσει την «μόδα» της έντονης και πληθωρικής γαρνιτούρας όπως και των πολύπλοκων cocktails με τα πολλά υλικά. Βρισκόμαστε στην πιο ώριμη, ίσως, περίοδο του bartending όπου τα ποτά είναι απλά, αλλά γευστικά. Με γαρνιτούρες που προσφέρουν εκτός από ομορφιά και μια επιπλέον «τσαχπινιά» στο τελικό αποτέλεσμα. Οι bartenders αντλούν έμπνευση από τις τέχνες, την επικαιρότητα, την επιστήμη, αλλά και από το ίδιο το επάγγελμα τους. Τα ποτά ξυπνούν αναμνήσεις και αποτελούν σημείο αναφοράς για δημιουργικές συζητήσεις με τους θαμώνες των επιχειρήσεων.
Αυτό ακριβώς είναι και το σκεπτικό με το οποίο λειτουργεί το Parrot’s Beak, το βορειότερο cocktail bar της χώρας, το οποίο εδρεύει στο ακριτικό Διδυμότειχο. Εδώ ασχολούμαστε κατά βάση με τη δημιουργία ποτών, φτιάχνοντας θεματικούς καταλόγους, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να προσφέρουμε μια διαδραστικότητα στους θαμώνες μας και ενισχύοντας τις πωλήσεις των ποτών μας. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού επιλέγουμε να δημιουργούμε θεματικούς καταλόγους με διαφορετική κάθε φορά έμπνευση. Έχουμε δημιουργήσει τους τελευταίους τρεις καταλόγους μας με αυτή την ιδέα. Ο κατάλογος μας με τίτλο “Inspirers”, οι εμπνευστές δηλαδή, ήταν ένας από αυτούς. Περιελάβανε ποτά τα οποία δανείστηκαν τα ονόματα τους, από ισχυρές προσωπικότητες –καλλιτεχνών και μη– όπως η Frida Kahlo, η Simone de Beauvoir, o Mark Rothko, o Pablo Picasso και ο Αριστοτέλης Ωνάσης.
Οι επόμενοι κατάλογοι που δημιουργήσαμε ήταν αντίστοιχα θεματικοί, όπως αυτός που σερβίρουμε αυτή την περίοδο. O κατάλογος φέρει το όνομα ‘’The Parrot’s Guidelines’’ και είναι εμπνευσμένος από τα «πρέπει και μη» της δουλειάς, σύμφωνα με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα των παιδιών από την ομάδα. Τον συγκεκριμένο μάλιστα κατάλογο τον εμπλουτίσαμε με ευφάνταστες φωτογραφίες από πραγματικά συμβάντα που έχουν, λίγο πολύ, συμβεί σε όλους μας κατά τη διάρκεια της βάρδιας.
Στη λογική λοιπόν των θεματικών καταλόγων κινείται και αυτός που ετοιμάζουμε αυτή την περίοδο και θα σερβίρεται από τέλος Ιουλίου και για τον επόμενο χρόνο. Στη δουλειά μας αντλούμε έμπνευση από παντού και εμείς αυτή τη φορά χρησιμοποιήσαμε την τέχνη για οδηγό μας. d. Μια προοπτική που βλέπουμε να λαμβάνει όλο και μεγαλύτερη έκταση στη bartending σκηνή ολόκληρου του κόσμου.
Ο μινιμαλισμός είναι το καλλιτεχνικό ρεύμα, που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1960 στις ΗΠΑ με εφαρμογή κυρίως στη γλυπτική και τη ζωγραφική. Ο μινιμαλισμός ή τέχνη του ελάχιστου και προέκυψε ως αντίδραση στη λαϊκή επιτυχία των έργων του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Πολλές ήταν οι φορές που ο μινιμαλισμός, σαν ρεύμα, κατηγορήθηκε πως δημιουργήθηκε λόγω έλλειψης ιδεών και γνώσεων. Η αλήθεια όμως είναι ότι δημιουργήθηκε μετά από πολλή μελέτη και ξεκαθάρισμα. Με απλά λόγια ο μινιμαλισμός είναι ένας τρόπος ζωής που μας βάζει στη διαδικασία αναγνώρισης του τι είναι απαραίτητο στη ζωή μας. Μινιμαλιστές δεν είμαστε αυστηρά μόνο εάν ζούμε με μόλις 100 πράγματα. Αυτό που είναι σημαντικό να αναρωτηθούμε είναι αν αυτά που έχουμε τα χρειαζόμαστε πραγματικά. Σε αυτό το πλαίσιο της ζωής που κάνουμε, και όχι αν ίσως, τα χρειαστούμε στο μακρινό μέλλον. Η κυρίαρχη ιδέα του μινιμαλιστικού τρόπου ζωής είναι η εξασφάλιση χώρου για ό,τι είναι απαραίτητο για την ευημερία μας, όπως η δημιουργικότητα, η αγάπη και η διασκέδαση. Απομακρύνουμε οτιδήποτε υποβιβάζει την ποιότητα της ζωής μας, προκαλώντας χάος και στο τέλος αταξία.
Το πλαίσιο της συγκεκριμένης ιδέας έγινε τρόπος ζωής για την ομάδα μας αλλά και το βασικό θέμα του νέου μας καταλόγου. Προσπαθούμε κάθε μέρα να κάνουμε το καλύτερο για την εξυπηρέτηση των καλεσμένων μας διευκολύνοντας τη λειτουργία μας και ενισχύοντας καθημερινά την εκπαίδευση των νέων μελών. Στις ακριτικές και επαρχιακές πόλεις, όπως η δική μας, ο πληθυσμός τείνει να συρρικνώνεται, καθώς σχολές και άλλες δραστηριότητες συγκεντρώνονται σε μεγάλα κέντρα με αποτέλεσμα να περιορίζεται η «ζωή» από τις πόλεις. Μαζί με τη «ζωή» όμως μειώνονται και οι επιχειρήσεις αλλά και η ευκολία με την οποία μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε πρώτες ύλες, νέα και πιο ξεχωριστά προϊόντα όπως και άλλα υλικά.
Στο ευρύτερο πλαίσιο του μινιμαλισμού, στο οποίο κινείται ο κατάλογος μας, χρησιμοποιούμε ό,τι ακριβώς χρειαζόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λαμβάνοντας πάντα υπόψη μας και τις αρχές του zero waste. Σύμφωνα με αυτές χρησιμοποιούμε και εκμεταλλευόμαστε με περισσότερους από έναν τρόπους τα αγαπημένα μας φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όπως και όλες τις πρώτες ύλες μας που επαναχρησιμοποιούνται με διαφορετική μέθοδο «λειτουργώντας» σα ζωντανοί οργανισμοί.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Χρησιμοποιήσουμε μπαχαρικά, φρούτα και λαχανικά της καθημερινότητας μας, όπως ελληνικά αποστάγματα και όχι μόνο. Οι γαρνιτούρες μας είναι αποτέλεσμα zero waste τεχνικών, αφού τα υλικά τους έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί σε κάποια άλλη παρασκευή. Τα ποτά μας είναι απλά, όχι όμως απλοϊκά καθώς σε αυτά έχουμε αφιερώσει χρόνο, διάβασμα και όλο μας το μεράκι. Τα ονόματα τους συνδυάζονται με κάποιο μινιμαλιστικό έργο. Για παράδειγμα, ένα pornstar martini φέρει το όνομα του πολυσυζητημένου έργου “Μαύρο Τετράγωνο” του Μαλεβιτς Όπως ο Μάλεβιτς ήταν ένας πολυδιάστατος καλλιτέχνης και το έργο του αποτέλεσε το «πρόσωπο της νέας τέχνης, το πρώτο βήμα της καθαρής δημιουργίας» έτσι και εμείς μεταφέρουμε αυτή την αίσθηση στον επισκέπτη μας, τόσο με το συγκεκριμένο ποτό όσο και με κάθε άλλο του καταλόγου μας.
Στόχος μας δεν είναι φαντασμαγορικά ποτά με έντονες γαρνιτούρες και ακριβά ποτήρια. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ισορροπημένα ποτά με όσο περισσότερη αγάπη μπορούμε να τους δώσουμε. Αυτό είναι που χρειάζεται κάποιος για να διασκεδάσει!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πρώτη δημοσίευση: Beer & Bar Magazine, Τεύχος 17 (αγοράστε το τεύχος)