fbpx

Η ζυθοποιία αντιδρά στον Covid-19

από Tim Hampson
529 προβολές

Σε έναν καρδιακό χτύπο και μία ανάσα ο κόσμος της ζυθοποιίας άλλαξε. Μπαρ έκλεισαν σε όλο τον κόσμο, επιχειρήσεις διέκοψαν τη λειτουργία τους και οι πωλήσεις μπύρας έπεσαν κατακόρυφα. Ένας ιός που ξεκίνησε σε μία επαρχία της Κίνας μεταδόθηκε τάχιστα στα περισσότερα μέρη του κόσμου και το ξέσπασμα εξακολουθεί να προκαλεί σοβαρές παγκόσμιες διαταραχές. Σε όλο τον κόσμο εκατομμύρια εκατόλιτρα μπύρας αφέθηκαν σε δεξαμενές αποθήκευσης, αδιάθετα και απούλητα. Δυστυχώς μεγάλο μέρος τους χρειάστηκε να καταστραφεί.

Αντιμέτωπο με την προοπτική απόρριψης χιλιάδων λίτρων μπύρας που δεν θα μπορούσαν να παραδοθούν σε εστιατόρια και ξενοδοχεία λόγω του lock-down εξαιτίας του κορωνοϊού, ένα ζυθοποιείο στη Δυτική Γερμανία έγινε δημιουργικό και τα διέθεσε. Η Willinger Brauhaus στη δυτική πολιτεία της Έσσης έδωσε χιλιάδες λίτρα μπύρας που προοριζόταν για εστιατόρια και ξενοδοχεία, τα οποία λόγω των περιορισμών του Covid-19 δεν επιτρεπόταν να παραδοθούν στους πελάτες της. Καθώς αρκετά κρατίδια στη Γερμανία προγραμματίζουν να ανοίξουν τα εστιατόρια και μπαρ σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες, ο ιδιοκτήτης Franz Mast είπε ότι το ζυθοποιείο πρέπει να αδειάσει τις δεξαμενές του και να τα γεμίσει με φρέσκια μπύρα. Αντί να πετάξει την μπύρα, το ζυθοποιείο αποφάσισε να την δώσει.

Οι γερμανικές ζυθοποιίες προηγούνται αρκετές εβδομάδες έναντι εκείνων του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με πηγές της βρετανικής βιομηχανίας περισσότερα από 70 εκατομμύρια λίτρα βαρελίσιας μπύρας που βρίσκονται στα δροσερά κελάρια των παμπ και των μπαρ θα πρέπει να καταστραφούν. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η British Beer & Pub Association, οι κάτοχοι αδειών 50.000 παμπ θα πρέπει να πετάξουν τις μπύρες τους. Για πολλούς η ανακοίνωση αυτή ήταν μαχαιριά στην καρδιά. Κάποιες παμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να ανοίξουν ξανά μετά τα μέσα Ιουλίου, λόγω των κανόνων κοινωνικής απόστασης, ενώ πολλές αναμένεται να παραμείνουν κλειστές για ακόμη περισσότερο.

«Παρόλο που η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι ο δασμός που έχει καταβληθεί για την κατεστραμμένη μπύρα μπορεί να διεκδικηθεί από ζυθοποιίες και παμπ, η διαδικασία εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο έργο», δήλωσε η Emma McClarkin, Διευθύνων Σύμβουλος της British Beer & Pub Association. Τα περισσότερα ζυθοποιεία στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ανοιχτά αλλά παράγουν ελάχιστες ποσότητες μπύρας.

Ο επικεφαλής ζυθοποιός της ζυθοποιίας Harveys, Miles Jenner, δήλωσε: «Στα τέλη Μαΐου παράξαμε Best Bitter για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρεις εβδομάδες και η ζύμωση βρίσκεται σε εξέλιξη. Λειτουργούμε σε μικρές ομάδες, κατάλληλα οργανωμένες και εργαζόμαστε μεμονωμένα. Ο δεύτερος ζυθοποιός μας, Peter Yarlett, επέβλεψε ολόκληρη τη λειτουργία με δύο μέλη του προσωπικού. Την ίδια περίοδο εμφιαλώσαμε φιάλες 500ml και βαρέλια 5 λίτρων από Best Bitter με μία ομάδα τεσσάρων ατόμων. Βλέπουμε μια αυξανόμενη ζήτηση από κάβες και ηλεκτρονικά καταστήματα για παραδόσεις σε τοπικούς πελάτες. Ελπίζουμε να λειτουργήσουμε σε αυτή τη βάση σε όλη την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, να διατηρήσουμε ζωντανή την ζύμης μας και να προμηθεύσουμε τους πελάτες που συνεχίζουν να μας υποστηρίζουν από τα σπίτια τους».

Στην Ασία, η Lion Brewery της Σρι Λάνκα έχει επανεκκινήσει τις εξαγωγές της, αφού το νησιωτικό έθνος ελάφρυνε το δίμηνο lock-down που επιβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Σε επίσημη δήλωση, η Lion Brewery είπε ότι η επανάληψη των οικονομικών δραστηριοτήτων επέτρεψε στην εταιρεία να αποστείλει σε αγορές όπως Αυστραλία, Καναδάς, Νότια Κορέα, Ουγκάντα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ΗΠΑ. «Οι παγκόσμιοι καταναλωτές και οι κάτοικοι της Σρι Λάνκα στο εξωτερικό μπορούν πλέον να απολαύσουν world-class Lion beers», δήλωσαν από τη Lion Brewery.

Η Heineken και η Tiger Beer έχουν λάβει μέτρα για να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να αυξήσουν την καινοτομία των προϊόντων αφού είδαν τις πωλήσεις στο διαδίκτυο να διογκώνονται μετά την επιδημία του κορωνοϊού που έπληξε το εμπόριο και την κατανάλωση. Παρά τις απώλειες  που προκαλούνται από lock-downs σε ολόκληρη την περιοχή στην κρύα αγορά μπύρας, η εταιρεία υποστήριξε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις κατάφεραν να τις ισορροπήσουν. «Όποιες χώρες έπρεπε να κλείσουν τα καταστήματα τροφίμων και ποτών και να εφαρμόσουν κάποια μορφή lock-down ως μέρος των μέτρων ασφαλείας, είδαμε αντίκτυπο στην πώληση των μπυρών μας», δήλωσε η διευθύντρια της Heineken και της Tiger Maud Meijboom.

Η Canadian Craft Brewers Association (CCBA) εξέδωσε μία ανοιχτή επιστολή που δηλώνει ότι η πλειονότητα των μικροζυθοποιείων στον Καναδά αντιμετωπίζει προβλήματα, με τα περισσότερα να μην είναι κερδοφόρα ακόμη και πριν από την πανδημία Covid-19. Αν και τα συνολικά έσοδα και το μερίδιο αγοράς συνεχίζουν να αυξάνονται, η CCBA δήλωσε ότι η φύση μιας μικρής μεταποιητικής επιχείρησης είναι η ανάγκη για συνεχή επανεπένδυση, ειδικά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της. Οι μικρές επιχειρήσεις μπύρας είναι στην πραγματικότητα τρεις επιχειρήσεις: μία εταιρεία παραγωγής, ένα εστιατόριο και ένα κατάστημα λιανικής. Για αυτούς τους λόγους, η πανδημία του κορωνοϊού ήταν καταστροφική για την καναδική μικροζυθοποιία, αναφέρεται στην επιστολή.

Στην Αυστραλία οι παμπ έχουν κλείσει για μήνες εξαιτίας της κόλασης του κορωνοϊού. Αντιμετωπίζουν μία μακρά μάχη για να επιβιώσουν κάτω από σκληρούς νέους περιορισμούς στο εμπόριο καθώς η Αυστραλία σέρνεται εκτός lock-down.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο πρόεδρος της ομάδας καταναλωτών Campaign for Real Ale, Nik Antona, συνόψισε τα συναισθήματα πολλών. Ο Antona ανακοίνωσε την καθιέρωση του προγράμματος Brew2You, το οποίο ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αγοράζουν απευθείας από ένα τοπικό ζυθοποιείο και δήλωσε: «Είναι άνευ προηγουμένου οι εποχές που βιώνουμε στη βιομηχανία ζύθου, μηλίτη και τις παμπ. Τώρα είναι που πρέπει να συνεργαστούμε όλοι για να βοηθήσουμε  τους παραγωγούς και τις παμπ του Ηνωμένου Βασιλείου να διατηρηθούν στην επιφάνεια. Θέλουμε να φέρουμε κοντά τους ανθρώπους με τις παμπ, όπως και τους παραγωγούς μπύρας και μηλίτη στην περιοχή τους, ώστε να μπορούν να αγοράσουν υπέροχη μπύρα ή ένα ζεστό γεύμα στην τοπική μικρή αγορά, αντί να βασίζονται στα σούπερ-μάρκετ. Αυτό θα μπορούσε να καταλήξει να είναι μια πραγματική ανάσα για άτομα που δεν μπορούν να παραλάβουν και θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακούφιση κάποιου από το άγχος και το βάρος της απομόνωσης κατά τη διάρκεια αυτών των ενοχλητικών στιγμών. Οι παμπ και οι ζυθοποιίες χρειάζονται τώρα τη βοήθειά μας περισσότερο από ποτέ, χωρίς έντονη υποστήριξη από τις τοπικές κοινότητες, πολλές οδηγούνται για μόνιμο λουκέτο».

Πρώτη δημοσίευση: Beer & Bar Magazine, Τεύχος 12 (αγοράστε το τεύχος)

Author

  • Tim Hampson is editor of "What's Brewing" newspaper and "BEER" magazine, contributing editor at "CAMRA's Good Beer Guide" and Past Chairman of the British Guild of Beer Writers (2006-2018). He is the author of many books including: "The Beer Book", "Haynes Beer Manual", "Haynes Whisky Manual". He is a regular contributor to The Telegraph, All About Beer, American Brewer, Big Farmer & Grower and OnTrade Preview. He broadcasts regularly on beer and food for the BBC. He was also a contributor The Oxford Companion to Beer and 1001 Beers You Must Try Before You Die.

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Σχετικά Άρθρα