Πέρασα το κατώφλι του Bar Convent Berlin το 2015 και ήταν ίσως η πρώτη φορά που ταξίδευα στο εξωτερικό για μια επαγγελματική έκθεση. Θυμάμαι ακόμη πόσο εντυπωσιάστηκα την ημέρα έναρξης του, από τον κόσμο που σύρρεε με το εισιτήριο ανά χείρας, τα χαμόγελα στα πρόσωπα τους, τις φωνές, τις αγκαλιές όταν στην είσοδο ή στην αναμονή έβλεπαν γνώριμα πρόσωπα. Τότε έμοιαζε ξένο. Tώρα μοιάζει τόσο οικείο, αλλά ταυτόχρονα και κάπως μακρινό.
Από το 2015 μέχρι και σήμερα έχουν περάσει πέντε χρόνια και φέτος αν όλα πήγαιναν όπως τα είχα υπολογίσει θα ήταν η έκτη συνεχομένη χρονιά που θα βρισκόμουν στο Βερολίνο για το ετήσιο πλέον ραντεβού με την ομάδα του Bar Convent Berlin.
Ο προγραμματισμός της διοργάνωσης έλεγε για την έκθεση του 2020 ότι θα γυρνούσαν σελίδα και από το γνώριμο πλέον Station Berlin να μεταφέρονταν στο Messe Berlin. Δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους επισκέπτες να έχουν πρόσβαση στο show και τους εκθέτες του. Παράλληλα με αυτή τη μεταφορά είχε αποφασιστεί να παρουσιαστεί και ένα νέο project με τίτλο “City of Spirits”. Καλλιτέχνες του δρόμου, μουσικοί και τα κλασικά βερολινέζικα Kiosks θα πλαισίωναν και θα «ζέσταιναν» τον νέο χώρο. Νέοι χώροι για τα πρωτοεμφανιζόμενα προϊόντα αλλά και ένα χώρος αφιερωμένος στα αφρώδη κρασιά θα εμπλούτιζαν το κλασικό μοτίβο της έκθεσης.
Δυστυχώς όμως, όλα ανατράπηκαν μια μέρα του Μαρτίου, τα πλάνα αυτά μεταφέρθηκαν για το 2021 και ο προγραμματισμός έπρεπε να γίνει απ’ την αρχή. Η Petra Lassahn BCB Director δήλωσε χαρακτηρίστηκα πως: «Η απόφαση μας να ματαιώσουμε το Bar Convent Berlin με φυσική παρουσία είναι συνδεδεμένη σε μεγάλο βαθμό με το αίσθημα ευθύνης που έχουμε, πρώτον και κυριότερο προς το συμφέρον όλων των εμπλεκόμενων μερών και φυσικά, προς το συμφέρον των εκθετών μας και της δικής μας επιχείρησης. Επομένως οι τελευταίοι μήνες ήταν μέχρι στιγμής οι πιο «έντονοι» στην καριέρα μου. Είμαι ωστόσο πεπεισμένη ότι έχουμε λάβει τη σωστή απόφαση ενόψει της συνεχιζόμενης κρίσης του Covid-19. Στην ψηφιακή έκδοση βρήκαμε μια εξαιρετική εναλλακτική λύση που ανυπομονώ να δω πως θα λειτουργήσει».
Έτσι λοιπόν η διοργανώτρια του BCB, δημιούργησε ένα νέο project με τίτλο “Pouring Digital” και την απόφαση ότι αφού οι επισκέπτες που τόσα χρόνια τιμούσαν με την παρουσία τους τη διοργάνωση δεν μπορούν ή δεν νιώθουν την ασφάλεια για ένα τέτοιο ταξίδι σε καιρούς πανδημίας, η διοργάνωση θα ταξιδέψουν σε εκείνους με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Το Bar Convent Berlin, θα μπει στα σπίτια, στα γραφεία και στις επιχειρήσεις τους με τρόπο διαδικτυακό. Η Melanie Ignasiak, Project Manager δήλωσε συμπληρωματικά: «Αποδεικνύουμε ότι μπορούμε να είμαστε ευέλικτοι. Πρέπει να συντονίζεσαι με τους καιρούς και εμείς θέλουμε να αναπτυχθούμε σαν show περισσότερο και για την βιομηχανία».
Έχουμε πολλές φορές διαπιστώσει πως σε καιρούς δύσκολούς και γεμάτους προκλήσεις γεννιούνται όμορφες ιδίες και συμπράξεις. Έτσι λοιπόν το Bar Convnet Berlin αποφάσισε να προσκαλέσει τα «αδελφάκια» του και για πρώτη φορά η οικογένεια των Bar Shows της Reed Exhibitions (Bar Convent Berlin, Bar Convnet Brooklyn, Bar Convnet São Paulo και Imbibe live) να συνυπάρξουν σε μια παγκόσμια εβδομάδα – Global Bar Week– αφιερωμένη στην κοινότητα των bars. Παράλληλα, σαν ένα τρόπο στήριξης στους εργαζόμενους της εστίασης που τόσο επλήγησαν με τις επιχειρήσεις τους να είναι για μήνες κλειστές, η διοργάνωση αποφάσισε την δωρεάν εγγραφή για όσους θέλουν να επισκεφτούν την έκθεση, δίνοντας τους έτσι πρόσβασή σε πληροφορίες, νέα προϊόντα και επαφές που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες στην πορεία και την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Ένας από τους βασικότερους πυλώνες της διοργάνωσης ήταν και είναι τα σεμινάρια, οι γευσιγνωσίες και τα workshops. Ο Angus Winchester, υπεύθυνος για τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα BCB Berlin και Brooklyn, είναι και φέτος υπεύθυνος και μάλιστα για ολόκληρο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί την εβδομάδα 12-18 Οκτωβρίου.
Φέτος ανάμεσα στα θέματα που θα παρουσιαστούν είναι θέματα που αφορούν την πανδημία και πως οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν εφόδια για την «οχύρωση» τους, πως η πανδημία οδήγησε ή θα οδηγήσει σε συνεργασίες και συγχωνεύσεις “Acquisitions & Partnerships Post-COVID”, αλλά και θέματα πιο γενικά όπως το “Round Building/Time Management”. Πολλές από τις παρουσιάσεις στο πρόγραμμα του BCB Berlin και Brooklyn είναι κοινές, ενώ θα προβάλλονται και σε δύο διαφορετικές ζώνες ώστε να είναι διαθέσιμες σε όλους τους επισκέπτες. Το Imbibe κινείται σε ένα κάπως διαφορετικό μοτίβο, αφού ούτως ή άλλως είναι και σαν διοργάνωση, με μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα που αφορούν τους μηλίτες, τις μπύρες με το πολύ ενδιαφέρον “Trends in beer label, can and pump clip design” από τον Pete Brown αλλά και το κρασί. Και εδώ όμως δεν λείπουν θέματα για post pandemic menus κ.α. To imbibe έχει δείξει επίσης πολλάκις το ενδιαφέρον του για το sustainability και το δηλώνει και μέσα από το πρόγραμμα του, με το σεμινάριο “How to use “waste” in your cocktail”.
Κοιτώντας προσεκτικά τα σεμινάρια, καταλαβαίνουμε ότι όλα αυτά που συμβαίνουν στον πλανήτη μας κάθε άλλο παρά αμέτοχους αφήνουν τους διοργανωτές αλλά και τον κλάδο μας γενικότερα. Η πανδημία, η κρίση που έρχεται στο κλάδο, αλλά και το κίνημα κοινωνικής δικαιοσύνης που σημειώθηκε στις ΗΠΑ το 2020, οδηγούν τις μάρκες παγκοσμίως να αξιολογήσουν τη θέση τους και να αναλάβουν ενεργό ρόλο. Το θέμα θα αναλυθεί εκτενέστερα σε ένα σεμινάριο με θέμα “ How Brands Can Take Part in the Social Justice Movement”.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Μεγάλο μέρος της έκθεσης βασίζεται στη δοκιμή νέων προϊόντων. Σε οργανωμένα και καθοδηγούμενα tastings μπορούν να πάρουν μέρος οι επισκέπτες αφού πρώτα έχουν αγοράσει τα γευσιγνωστικά κουτιά από το TicketShop της έκθεσης. Συνομιλώντας με τον Brand Ambassador της διοργάνωσης, Damian Guichard μας επισήμανε πως: «Αυτή τη χρονιά όλα είναι λίγο διαφορετικά, αλλά είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό που έχουμε συγκεντρώσει – με όλο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο να είναι διαδικτυακό και επιλογές όπως η πλατφόρμα matchmaking ή τα γευσιγνωστικά κουτιά, οι διαδικτυακοί επισκέπτες μας θα έχουν πολλή περιεχόμενο για να ανακαλύψουν. Φυσικά τίποτα ψηφιακό δεν μπορεί να αντικαταστήσει μια πραγματική αγκαλιά ή τη συνηθισμένη ζεστασιά του BCB, αλλά είναι ασφαλές να πούμε ότι έχουμε κάνει περισσότερα από το απλώς ελάχιστο!»
Διαφορετικά σίγουρα! Πάντα όμως με σεβασμό απέναντι σε αυτούς που τόσα χρόνια, εκθέτες και επισκέπτες δίνουν το παρόν και δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στην έκθεση του BCB αλλά και σε όλες τις διοργανώσεις της Reed.
Εγγραφείτε δωρεάν, αποκομίστε τα περισσότερα που μπορείτε από αυτή την εβδομάδα του Pouring Digital μέχρι την επόμενη φορά που ελπίζουμε να είσαι σύντομα και να τσουγκρίσουμε ξανά τα ποτήρια μας σε μία παγκόσμιου βεληνεκούς έκθεση.